بک لینک

بک لینک

تاریخ : دوشنبه 20 بهمن 1399 زمان : 10:31 | بازدید : 46
نویسنده : محمد محبوبی | نظرات (0)

Image result for بک لینک و سئو

 

. این یک استراتژی کامل نیست.

 

اغلب این درخواست ها در اثر سیل ایمیل ها گم می شوند. فهمیدن وقتی که به این واقعیت فکر می کنید که هر فرد به طور متوسط 88 ایمیل در روز دریافت می کند ، آسان است.

 

گاهی اوقات ، درخواست شما نادیده گرفته می شود زیرا اولویت بالایی ندارد.

 

در سایر مواقع ، درخواست شما رد خواهد شد. پاسخی دریافت خواهید کرد ، اما پاسخی که می خواهید نخواهد بود.

 

خوب شما چکار می کنید؟

 

شما باید یک درخواست بک لینک ایجاد کنید که نادیده گرفتن یا رد کردن آن غیرممکن است.

 

 

من می دانم که کار ساده ای به نظر نمی رسد ، اما اگر بدانید صاحبان سایت به دنبال چه چیزی هستند ، این کار بسیار آسان تر می شود.

 

و اگر به گرفتن پیوندهای با کیفیت اهمیت می دهید ، کاملاً باید بدانید که چگونه یک درخواست خوب برای پیوند بنویسید. این یک مهارت ارزشمند برای یادگیری هر سئوکار یا بازاریاب است.

 

مشاوره با نیل پاتل

ببینید چگونه آژانس من می تواند تعداد زیادی از ترافیک را به وب سایت شما هدایت کند

 

سئو - باز کردن مقدار زیادی از ترافیک جستجوگرها. نتایج واقعی را مشاهده کنید.

بازاریابی محتوا - تیم ما محتوای حماسی ایجاد می کند که به اشتراک گذاشته می شود ، پیوندها را می گیرد و بازدیدکنندگان را جذب می کند.

Paid Media - استراتژیهای پرداختی م effectiveثر با بازگشت سرمایه روشن.

کتاب بخوانید

 

من می خواهم روند ایجاد یک درخواست پیوند را که برای شما مفید است و به شما کمک می کند پیوندهای جدیدی را برای مقامات کسب کنید ، خراب کنم.

 

این مهم نیست که در سئو چیست چه طاقچه ای قرار دارید و هر اندازه سایت شما بزرگ باشد.

 

درک کنید که صاحبان سایت به دنبال چه چیزی هستند

در اینجا حقیقت ناعادلانه در مورد دریافت پیوند وجود دارد.

 

برخی از سایتها که بهترین نیستند پیوند دریافت می کنند فقط به این دلیل که می توانند خود را به خوبی تنظیم کنند.

 

و این بدان معناست که سایتهای زیادی وجود دارند که سزاوار پیوند هستند زیرا دارای محتوای عالی هستند. اما همه این سایت ها زمینه های خوبی ایجاد نمی کنند ، بنابراین پیوند نمی گیرند.

 

من می دانم که این عادلانه نیست ، اما متأسفانه اینگونه است.

 

نکته اصلی در اینجا این است که سایت ها به کسی که دارای URL باشد بک لینک نمی دهد.

 

به عنوان شخصی که چندین وبلاگ را اداره می کند ، می توانم آن را گواهی کنم. من اغلب بک لینک می دهم ، اما انتخابی هستم.

 

من شخصاً هر دو زمینه و مقاله یا سایت مورد نظر را در نظر می گیرم ، اما می دانم که بسیاری از افراد این کار را نمی کنند.

 

به همین دلیل شما باید زمین خود را میخ بزنید.

 

در اینجا مثالی از زمین است که خیلی زود ارسال می شود:

 

 

اما ابتدا می خواهم توضیح دهم که دارندگان سایت (مثل من!) در یک زمین به دنبال چه چیزی هستند.

 

سایت چه مزایایی دارد؟

دلیل اینکه هر وبلاگی بک لینک را می پذیرد در نهایت کمک به خودشان است.

 

درست گرفتن بک لینک برای یک استراتژی عالی ایجاد لینک بسیار مهم است ، بنابراین تقریباً همه سایت ها می خواهند بهترین پیوندها را داشته باش همانطور که در بالا هم اشاره کردیم با ایجاد لینک های نوفالو ارزش بک لینک های مشخص میگردد.

اما این توضیحات به این معنی نیست که هیچ‌گاه از لینک‌های نوفالو استفاده نکنید.

بک لینک با روش کلاه سیاه و سفید چیست؟

بک لینک گرفتن و یا حتی خریدن بک لینک دقیقا مرز بین سئو کلاه سیاه و کلاه سفید است. سئو کلاه سیاه، به این معنا است که از روش های سیاه و غیر استاندارد برای بک لینک گیری و افزایش رتبه استفاده میکنید. خریدن بک لینک نیز در همین دسته قرار میگیرد.

اما در سئو کلاه سفید  سئوکار سعی می کند که قوانین گوگل را رعایت کند. سئو کلاه سیاه تمرکزش بر روی Link Building  است اما در سئو کلاه سفید تمرکز بر روی Link Earning. 

حقیقت این است که معمولا سئوکاران به صورت ترکیبی از این دو روش را استفاده می کنند که به آن سئو کلاه خاکستری می گویند.

متن لینک (Anchor Text) برای گوگل بسیار مهم است

انکر تکست ها یا کلمه هدف شما برای گوگل بسیار مهم است. با انتخاب یک انکر تکست مناسب میتوانید جایگاه و میزان رشد و کلیک سئو خود را تعیین کنید.

بهتر است  از ترکیب طبیعی حالت های رایج در فضای اینترنت برای متن های لینک شده استفاده شود. از مهمترین ترکیبات رایج می توان به اعتبار نامه (Domain Authority) اشاره کرد.

ارزش لینک ها و تاثیر آن بر جایگاه شما ارتباط مستقیمی با اعتبار دامنه ای دارد که به شما لینک داده است و هرچه اعتبار آن دامنه بیشتر باشد تاثیرش بر جایگاه شما نیز بیشتر خواهد بود.

اعتبار صفحه (Page Authority):

شباهت اعتبار صفحه به اعتبار دامنه بسیار زیاد می باشد، اما برای یک صفحه خاص از آن دامنه محاسبه می شود. این امکان وجود دارد که دامنه اعتبار بسیار بالایی داشته باشد اما آن صفحه ای که شما از آن لینک دریافت کرده اید  دارای اعتبار پایینی در همان دامنه باشد.

 

 

 

برخی از فاکتورهایی که برای تعیین اعتبار دامنه لحاظ می شوند عبارتند از:

•نوع دامنه

•عمر دامنه

•تعداد بک لینک های دریافتی

•فعالیت در شبکه های اجتماعی

•تعداد لینک های خروجی و غیره.

تعداد لینک های خروجی

احتمال این که هر دامنه ای که به شما لینک می دهد به سایت های دیگری نیز لینک داده باشد وجود دارد. در واقع با افزایش تعداد سایت هایی که در یک صفحه یا در کل یک دامنه لینک شده اند، ارزش و اعتباری که به هریک از آنها می رسد کاهش خواهد یافت.

ارتباط موضوعی سایت شما با سایت لینک دهنده

ارتباط موضوعی میان صفحات لینک شده یکی از مواردی است که گوگل توجه ویژه ای به آن دارد و سعی می نماید تا در فاکتورهای رتبه بندی نتایج جستجو از آن استفاده کند.

همانطور که david Booth در ویدئو خود در یوتیوب میگوید، بک لینک ها از نظر تعداد و سایت لینک دهنده مورد ارزیابی قرار میگیرند. بنابراین در مورد تعداد بک لینک میتوان گفت که سایت هایی که تعداد بک لینک بیشتری دارند امتیاز بیشتری از سایت های که تعداد کمتری بک لینک دارند بدست می آورند. در مورد سایت های لینک دهنده، دامنه سایت لینک دهنده، وبلاگ و یا وب سایت بودن آن و امتیاز خود آن سایت در گوگل و همچنین تعداد مخاطبی که به سایت شما هدایت میکند بر نحوه امتیاز دهی به بک لینک ها تاثیر میگذارد. در این ویدئو اشاره شده است که یک سایت با 10 بک لینک از سایت های دولتی و یا دانشگاهی و مانند آن از سایتی که از صدها وبلاگ بک لینک دریافت می کند. امتیاز بیشتری دریافت می کند. با توجه به این ویدئو میتوان گفت که کیفیت بک لینک ها بر تعداد بک لینک ها ارجحیت دارد.

بک لینک اسپم چیست؟

تا کنون برای عبارتی در گوگل جستجو کرده اید و در نتایج جستجو با سایتی مواجه شده اید. که بجای ارائه اطلاعات درباره کلمه کلیدی جستجو شده، تبلیغات ساعت و مانند آن را ارائه بدهد؟ این سایت ها با کمک بک لینک اسپم در گوگل رتبه کسب می کنند. ساز و کار این سایت ها به این روش است که در سایت های مانند گوگل ترند عباراتی را که توسط کاربران بیشتر جستجو میشوند، را یافته و بر اساس این واژه ها برای صفحات سایت خود در اینترنت بک لینک ایجاد می کنند. این روش جزء روش های کلاه سیاه محسوب میشود و معمولا این سایت ها طول عمر کوتاهی دارند. برخی از این سایت ها برای جلوگیری از حذف شدن از نتایج جستجو اقدام به خرید چند دامنه با یک سری نام مشابه می کنند. این عامل باعث شده است که گوگل هاست هایی را که به این سایت ها خدمات ارائه میدهند، را نیز جریمه کند. بنابراین پیشنهاد میدهیم علاوه بر عدم استفاده از بک لینک های اینچنینی به مشتریان خود نیز اعلام کنید، که اقدام به قرار دادن چنین بک لینک هایی موجب مسدود شدن دامنه آنها خواهد شد. توجه داشته باشید که سازمان تنظیم مقرارت رادیویی و پلیس فتا در سایت های رسمی خود درج لینک اسپم را مصداق جرم رایانه ای تعریف کرده اند. بنابراین موافق قانون شما نباید از این روش لینک گذاری استفاده کنید. مطمئن باشید که این روش بک لینک گذاری برای شما جز ضرر نتیجه ای به همراه ندارد. روش لینک اسپم تنها توسط سایت های ارائه دهنده محصولات غیر مجاز و قاچاق انجام میگردد.

 

 

 

بک لینک با کیفیت چیست؟

فرض کنید که یک سایت فروش یخچال فریز برای تبلیغ خود از سایت های شرکت های سازنده یخچال های موجود در سایت خود بک لینک تهیه کرده است. مثالا در سایت شرکت سازنده یکی از مارک های معروف یخچال لینک آدرس سایت به صورت نماینده ما در شهر ... درج شده باشد. مسلما چنین بک لینکی از نظر مخاطب و گوگل بسیار با ارزشتر از لینکی است که یک وبلاگ به این سایت میدهد. یا تصور کنید که در سایت یک دانشگاه به یک سایت بعنوان رفرنس آموزش فتوشاپ لینک داده میشود. قطعا ارزش این لینک برای موتورهای جستجو و کاربران بسیار بالا است. بنابراین ارزش خود سایت برای تعیین ارزش لینکهای آن سایت از اهمیت بالایی برخوردار است.

نکته : بک لینک های Nofollow فاقد ارزش سئو هستند و در این مقاله مورد بحث نیستند.

 

تعداد کاربرانی که بک لینک چیست از سایت مبدا به سایت شما مراجعه می کنند

تصور کنید که یک سایت مربوط به یک عکاسی اقدام به تبلیغ سایتی با محتوای آموزش روتوش تصاویر در منزل با فتوشاپ می کند. قطعا درصد بالایی از مراجعه کنندگان به سایت عکاسی تمایل بالایی به یادگیری روتوش عکس های خود در خانه دارند. این موضوع تعداد بازدید کننده شما را از سایت لینک دهنده بالا خواهد برد هرچه تعداد کاربرانی که از بک لینک شما به سایت مراجعه می کنند بیشتر باشد. ارزش بک لینک بیشتر خواهد بود. این ارزش تنها از نظر سئو مد نظر ما نیست. بلکه ارزش بک لینکی که مخاطب بالایی دارد، از نظر بازاریابی نیز با ارزش تر میباشد.

 

زمان ماندگاری کاربران مراجعه کننده به سایت

هر چه تعداد session های ایجاد شده توسط کاربران در سایت شما بیشتر باشد بک لینک برای سایت شما با ارزش تر خواهد بود. تعداد session: حاصل جمع ماندگاری افراد در سایت و تعداد فعالیت های افراد در سایت است. اهمیت تعداد session از هر بک لینک، علاوه بر سئو، در بازاریابی میباشد. اصولا برای تعیین کمپین های با کیفیت سنجش میزان session ایجاد شده از یک کمپین اهمیت بالایی دارد.

ارسال نظر برای این مطلب


کد امنیتی رفرش